Nederland heeft steeds minder te maken met woninginbraken. Vorig jaar werden 21.600 van dat soort misdrijven geregistreerd door de politie. Dat zijn er ruim achthonderd minder dan het jaar ervoor en daarmee het laagste aantal sinds de politie per 2012 cijfers inbraakstatistieken bijhoudt. Destijds telde Nederland nog ruim 90.000 woninginbraken. De dalende trend is ook in Zaanstreek-Waterland zichtbaar. Alleen in de gemeenten Wormerland en Landsmeer was vorig jaar sprake van een lichte stijging, terwijl inbrekers het in Purmerend, Edam-Volendam, Zaanstad, Oostzaan en Waterland vaker oversloegen.
Lees hier het hele Premium artikel op de site van het NHD.

En verisure iedereen maar bang blijven maken… Wie is hier nou gek.
Mensen, laat je niet gek maken.
In woningen valt niks meer te halen. Alleen wat contant geld en soms sieraden. iPads, laptops, tv’s zijn niet meer gangbaar om te verkopen. Die zijn niks meer waard op een zwarte markt. Daar in tegen staan overal fietsen van 4000 voor het grijpen en natuurlijk onze ouderen die worden afgeperst door nepagenten en nep bankmedewerkers. Ik zeg dat ze gewoon het telefoonboek afgaan met die oudjes, de hufters.
Telefoonboeken zijn allang weg
Je kan aan een telefoonnummer niet zien hoe oud iemand is : Van Lotje getikt zeker!
Alleen oudjes staan nog in een telefoonboek.
Niet slim dat de kinderen van die oudjes dat telefoonnummer in het telefoonboek laten staan. Beetje dom, zeg maar.
Er is gewoon een site telefoongids.nl. Wie staan daarop? Mensen met een vastnummer. Wie heeft er nog een vastnummer? Juist, onze bejaarde medemens. Op zeker dat ze het gebruiken.
Koop dan een mobiel voor je (groot)ouders.
Afsluiten die vaste lijn.
Of geef ze een tweedehands. Is ook nog goedkoper.
Denk eens na.
Lachen hier… Jullie moeten met jullie inzichten en kennis van zaken echt bij de recherche gaan solliciteren…. Die hadden nooit kunnen bedenken dat die nepagenten en nepbankmedewerkers anno 2026 hun informatie uit het telefoonboek halen. En dan vervolgens bij die oudjes langskomen met een paard en wagen, omdat die geen kentekenplaten of GPS heeft…
In tegendeel, het is om te janken. Ik vind het maatschappij ontwrichtende criminaliteit.
Vind je dat echt lachen is Jan W. ?
Wat een verval….
Criminaliteit is van alle tijden, Gina. Niet alleen van ‘Tegenwoordig’.
Ga eens demonstreren op de Dijk tegen het COKE- en PILLEN-gebruik.
Dát is pas ONTWRICHTEND. Maar daar hoor ik jou en K. Kees nooit over…