
Wat een mooie dag had moeten worden, de laatste wedstrijd van Robert Muhren met daarvoor een mooi gemaakt spandoek en sfeeractie, veranderde in een domper en een 1-2 nederlaag tegen ons directe concurrent Telstar waardoor wij de play-offs in gaan.
Deze play-offs finale spelen we tegen Willem 2. Woensdag eerst uit en zaterdag thuis. Vandaag kregen we te horen dat wij, besloten door de driehoek en de club, niet als supporters mee mogen reizen naar Tilburg. En om het nog veel mooier te maken, mag Willem 2 ook niet bij ons op bezoek komen. Totale waanzin. Dit omdat er zondag na de wedstrijd wat ongeregeldheden zijn voorgevallen.
Bij de allesbeslissende wedstrijd tegen Telstar kwam veel emotie kijken. Deze emotie werd omgezet in wat frustratie bij de harde kern. Dit omdat zij altijd bij de wedstrijd zijn, uit en thuis.
Nu hebben alle kanalen op facebook en het internet, zoals nieuwsberichten en ook de club, alle verhalen zo erg aangedikt en dat gaat echt ons petje te boven. Er zouden langslopende mensen zijn geslagen door politieagenten die helemaal nergens mee te maken hebben gehad? Waarom praat men daar niet over?? Er zouden eigen supporters zijn aangevallen? Hoe komt men daar bij op?? Niemand heeft eigen supporters aangevallen. NIEMAND.
Maar wat is er nou eigenlijk wel gebeurd? Er is een steen beland in een ruit van een auto waar 2 meiden in zaten. Dit is onacceptabel. Weten wij ook. Wat is er verder nog meer gebeurt? Is er een agent geslagen? Nee Zijn er omwonenden geslagen? Nee Zijn de supporters het uitvak binnen gedrongen? Nee
Al met al valt de schade reuze mee en worden de problemen veel erger gemaakt dan dat het daadwerkelijk is en was.
Vervolgens ontstaat er nog iets. Komende donderdag speelt Ajax in ons stadion tegen Groningen. Onze lokale driehoek besluit dat er ook geen Groningen supporters plaats mogen nemen in ons uitvak. Dit is toch totale gekte??
Stop deze waanzin!
Hekside Maffia – Ultras Volendam
Niet direct een objectieve bron.
Wij wonen, gelukkig, toch wel op behoorlijke afstand van het voetbalstadion. Maar soms lijkt het of we wel dicht bij dat ‘front’ wonen. Front, als we soms de knallen als bominslagen horen. En later op social media de rook en het vuurwerk zien als een bus met spelers vertrekt of aankomt. Ik dacht dat vuurwerk afsteken in de openbare ruimte simpelweg verboden is. Moet ook dan niet effe ‘kennen’. Zoals ook een trouwstoet niet luid toeterend aan het verkeer mag deelnemen. Want waar ligt dan de grens? Hoor je onze Heksiders niet over. Dat vuurwerk en die bommen hebben maar 1 doel: Ophitsen tot nog meer ongeregeldheden.
En dan zou er weinig zijn gebeurd? De spreekkoren ‘bommen op Rotterdam’ en die tegen Koeman worden maar niet genoemd. Zonder meer walgelijk. Allebei. En die jongen was zo blij dat hij het voor Telstar winnende doelpunt had gescoord. Waarom dan dat op die misselijkmakende manier bederven? Telstar verdiende het te winnen, gezien hun voetbal in vergelijking met dat van de FC.
En ongetwijfeld zal in de directiekamers van de ‘grote’ sponsors er wel over worden gesproken of hun sponsoring van de FC niet nog meer reputatieschade veroorzaakt naast het feit dat ze een Volendammer bedrijf zijn en ook in Volendam gevestigd.
De gebeurtenissen zullen zeker geen positieve invloed hebben op de aanwas van nieuwe leden.
Inzet van 60 politie agenten, helicopter in de lucht, maar de Hekside Maffia vindt dat dit in de emotie er bij hoort.
Eén stadion verbod voor de harde kern, niet voor een of twee wedstrijden maar direct voor 5 jaar.
“Totale waanzin. Dit omdat er zondag na de wedstrijd wat ongeregeldheden zijn voorgevallen.”
“Er is een steen beland in een ruit van een auto waar 2 meiden in zaten.”
“Dit is toch totale gekte??”
Welk licht van de Hekside schrijft deze bagger?
Iemand die zo dom schrijft, snapt niks van de wereld om hem heen.
Als ie geen stadionverbod krijgt, geef hem dan een schrijfverbod alsjeblieft….
Wonderbaarlijk stukje. Ik denk niet dat er zomaar 60 politiemensen worden opgetrommeld. Maar het zal de schuld van de politie wel zijn geweest. Twee jaar geleden sloopten ze het hele zaakje bij Emmen. Waarschijnlijk ook de schuld van de politie of misschien van de stewards, wie zal het zeggen. En als Koeman een penalty binnen schiet, en dat hij daarom dan zo wordt beledigt, misschien heeft de politie daar ook wel schuld aan. Deze jongens zaten afgelopen zondag s morgens om tien uur al in het café, “gezellig” aan een biertje en aan de wat sterkere middelen. Maar het lag zeker niet aan onze Volendamse jongens.
Deze reactie van de Hekside is niet echt eredivisie waardig.
Dit stukje is waarschijnlijk net na de wedstrijd geschreven, nog vol in de emotie en de verdovende middelen. Dan zie je de wereld iets anders.
daarom lekker een paar jaar in de KKD weg ermee!p
Vriendin moest toevallig in Volendam op de Dijk zijn bij de huldiging vorig jaar en was zich kapot geschrokken. En haar dochter van rond de 20, met een horeca-bijbaan, denkt nu te begrijpen waarom ze de laatste jaren zo veel groepjes Volendamse meiden tegenkomen in de Amsterdamse café‘s…
Veel vaagtaal.
“Er is een steen beland in een ruit van een auto waar 2 meiden in zaten.” Alsof het een natuurverschijnsel is.
We kijken naar jongens die in de manosfeer zitten. Vóór een wedstrijd eerst indrinken en dan trekken ze in hun uitdossing door het dorp, in een optocht, als militaire gekleed, met vlaggen, doodshoofden, laten bommen knallen, fakkels. Lopen stoer. Lege blik in de ogen. Beneveld.
Het komt niet door een pilletje, door een poeder of door alcohol. Het zijn de jongens die dit doen.
Stop met smoesjes. Zie het probleem onder ogen en pak het aan. Je weet waar je moet zijn.