
Joey Veerman is VI’s Speler van het Jaar geworden. De 27-jarige PSV’er bleef de concurrentie ruim voor aan de hand van de wekelijkse beoordelingen van VI-redacteuren en voert de top-3 aan die verder uit teamgenoten Mauro Júnior en Ismael Saibari bestaat. Veerman werd na het seizoen 2023-2024, het eerste jaar onder Peter Bosz, ook al uitgeroepen tot Speler van het Jaar van VI. Een seizoen later was die eer toebedeeld aan Malik Tillman.
Veerman scoorde dit seizoen acht keer en gaf veertien assists in de Eredivisie, nog los van de vele kansen die hij creëerde en de bepalende rol die hij heeft in het aanvallende voetbal van Bosz. De Volendammer kwam zowel afgelopen zomer (Brentford) als winter (Fenerbahçe) in aanmerking voor een transfer, maar hij bleef bij PSV en was één van de regisseurs in het dominante kampioenselftal van Bosz. Normaal gesproken zet Veerman komende zomer wél een stap. Hij heeft afspraken met de club gemaakt over komende transferwindow.
Koeman, lieve trainer, kan trots en macht niet uitzetten
Wim jonk ook niet
Koeman is er met zijn almachtige wijsheid kennelijk nog niet achter dat hij een zeer bedenkelijke rol speelt. Het resultaat van het Nederlands elftal wordt door het afvoeren van onze meest getalenteerde aanvallende middenvelder zeer zwaar onder druk gezet. Kennelijk heeft in zijn beleving heel voetbalminnend Nederland het mis en macho Koeman gelijk, ten koste van ONS Oranje.
Als Joey Veerman echt zo goed is dan had hij toch al lang bij een buitenlandse (sub)topper gespeeld? Of hebben al die technisch-directeuren en scouts er net zo weinig verstand van als Koeman (en Jonk)?