FC Volendam-directeur Piet van der Pol hekelt de statements van de supportersvereniging en de ultragroep Hekside Maffia. “Dat klopt van geen kant. Ze roepen allemaal dat er niets is gebeurd. Dat is ver bezijden de waarheid en niet zo’n klein beetje ook.” Hij zegt dat zo’n honderd man zich misdroegen. “Wij gaan niet over wat er buiten het stadion gebeurt, maar als onze supporters zich daar misdragen, willen we graag weten wie, wat en waar.” De ongeregeldheden kunnen volgens de directeur voor de betreffende personen niet zonder gevolgen blijven.
Lees hier het hele Premium artikel op de site van het NHD. Foto: Logo Hekside Maffia.
Waar blijft de reactie van de voorman van Hekside en tevens raadslid, op de door een deel van zijn achterban geplaagde rellen? Tot nu toe blijft het angstvallig stil vanuit die hoek Hekside!!!
Aan de andere kant. Je koopt als 15 jarige een echte Hekside hoodie, je drinkt een paar glazen bier + snuif en dan ben je supporter, je hoort bij de Hekside. Je vader en moeder hebben je nooit geleerd om te gaan met teleurstellingen. Dus dan loopt je daar met je Balanciagaatjes en dan moet je dingen doen, gooien met dingen, domme dingen roepen want dan winnen ze volgende week misschien wel weer.
@ Fredt top reactie en volledig waar Hopelijk blijven de een paar jaar lekker in de KKD
Het is fascinerend om te zien hoe sommige volksvertegenwoordigers hun rol invullen: overdag pleiten voor strikte handhaving en orde in de stad, terwijl ze in de avonduren de scepter zwaaien over groepen die exact diezelfde autoriteit uitdagen. Die spagaat tussen de raadszetel en het voorzitter zijn van de hekside is niet alleen een teken van een dubbele agenda, het is een belediging voor iedereen die gelooft dat een volksvertegenwoordiger ook buiten de raadszaal een voorbeeldfunctie heeft. Wie stopt de raddraaier als hij toevallig ook de voorzitter is?”