Vrij onverwacht liet FC Volendam eerder deze week weten dat na goed overleg de wegen scheiden met trainer Rick Kruys. Een beslissing waar de fanatieke achterban uit het vissersdorp zich volledig in kan vinden. “Deze selectie was te goed om te degraderen”, laat Hekside-woordvoerder Henk de Boer stellig weten.
“Via de app sprak ik gister nog met Rick Kruys”, vertelt Henk de Boer. De frontman van de Hekside liet aan de voormalig FC Volendam-trainer weten dat de supporters niet meer achter hem stonden. “Vorig jaar ging hij nog op de schouders en nu vroegen we om zijn ontslag. Ik snap dat dit heel hard overkomt, maar dit zijn eenmaal de wetten van de voetballerij.”
Beste selectie
De Boer: “Technisch directeur Patrick Busby gaf Kruys een uitstekende selectie om mee te werken. De beste selectie sinds jaren. Wij vinden dat de trainer dan verantwoordelijk is voor deze degradatie. Wel zijn wij blij dat Busby is gebleven”, aldus De Boer. De technisch directeur van FC Volendam is zeer geliefd onder de supporters. “Hij heeft de afgelopen jaren laten zien dat hij met heel weinig middelen een behoorlijke selectie op de been kan brengen. Zeker in het kampioensjaar was er geen euro te besteden en uiteindelijk pakten we de titel met een puntenrecord.”
Berry Smit
Als het gaat om een opvolger heeft De Boer wel wat ideeën. “De naam die veel rondzingt onder de supporters is die van Berry Smit. Hij bracht RKAV Volendam naar het hoogste amateurniveau. Dat deed hij met alleen maar Volendamse jongens. En dit seizoen bezorgt hij Purmersteijn het kampioenschap.”
De Boer: “Berry Smit beschikt alleen niet over de juiste papieren, maar hij zal wel kunnen worden toegevoegd aan de staf als assistent. Iedereen is wel benieuwd naar wat hij kan betekenen voor dit FC Volendam. “Een andere naam waar veel supporters gecharmeerd van zijn is Alex Pastoor”, geeft De Boer aan als suggestie voor de functie van hoofdtrainer. “Bijna overal deed hij het goed. Daarnaast kwam hij als speler uit voor onze club en is hij op dit moment beschikbaar.”
Mooi dat de directie van de FC op de tribune zit……🙄
Iedereen heeft verstand van voetbal. Vooral die Henk de Boer. Waarom solliciteert hij niet naar de functie van trainer en directeur?
Verliezen hoort bij voetbal. Pech hoort bij voetbal. Een scheidsrechter die een verkeerde, of discutabele beslissing neemt, hoort bij voetbal. That’s life. En het is echt niet zo dat de FC als alles gegaan zou zijn volgens de ideeën van De Boer, als eerste zou zijn geëindigd.
En wie bestuurt nu eigenlijk? Het bestuur of dat doorgesnoven schorem?
Laat De Boer als zelfbenoemde voorman van die fanatieke supporters zijn gezag daarover, dat hij niet heeft maar wel zou horen te hebben, maar eens gelden. Zodat we van spreekkoren als ‘bommen op Rotterdam’ of het op walgelijke manier kwetsen van spelers van een tegenpartij die een penalty loepzuiver inschieten, verschoond blijven. Nog niet te praten over het zware verboden vuurwerk. Als dat eens mis gaat dan huilie, huilie?
Misschien heeft die trainer ook wel een verkeerde beslissing genomen. Achteraf kijk je een koe in zijn gat. En behalve dat. Hoort ook bij voetbal.
De spelers had ik beter gegund. Die hebben hun best gedaan. Maar de FC is door die supporters een schande voor Volendam.
Sinds wanneer beslissende supporters dat de trainer moet vertrekken en gaan zij ook bepalen welke trainer en spelers moeten komen?
Het moet echt niet gekker worden.
Voetbal, voor velen, de belangrijkste bijzaak in het leven. Naast de harde kern zien ook de normale supporters dat de degradatie onnodig was. Zeker het laatste half jaar was het gewoon niet goed met een elftal met voldoende kwaliteit, zelfs in het kampioensjaar was het regelmatig slecht. Ik gun Kruys het beste en hoop dat Busby en Dingsdag blijven. Ik zou zeggen een type als Henk de Jong of Alex Pastoor. Dan komt de 12e promotie er weer aan.
Iedereen heeft verstand van voetbal. Vooral die Henk de Boer. Waarom solliciteert hij niet naar de functie van trainer en directeur?
Verliezen hoort bij voetbal. Pech hoort bij voetbal. Een scheidsrechter die een verkeerde, of discutabele beslissing neemt, hoort bij voetbal. That’s life. En het is echt niet zo dat de FC als alles gegaan zou zijn volgens de ideeën van De Boer, de FC als eerste zou zijn geëindigd.
En wie bestuurt nu eigenlijk? Het bestuur of dat doorgesnoven schorem?
Nounounounou, kan het een onsje minder. Voetbal is voor de supporters en dat de Hekside heel soms uit de bocht vliegt, dat is dan maar zo. FCV begon na de winterstop uitstekend, maar na de winst op Groningen is het de laatste 8 wedtrijden stukken minder geworden. Er werd alleen nog bij Heracles gewonnen en daar is Kruys verantwoordelijk voor. Alex Pastoor prima keuze lijkt mij.
Ik hoop trouwens dat Berrry Smit i.i.g. zo verstandig zal zijn om niet op de avances van Henk de Boer in te gaan. Blijf weg uit dit wespennest, Ber!
FC Volendam moet zich diep schamen dat ze hun oren laten hangen naar een stelletje leeghoofden onder leiding van Henk de Boer. En die zit ook nog in de gemeenteraad niet te geloven.
Heb 55 jaar al een vaste kaart en met mij nog wel wat personen, dat dan zo’n clubje de dienst uit gaat maken. Belachelijk is het.
Een club als Volendam is beter af zonder het soort supporters als de Hekside aanhang.
Deze “supporters” waren al weken bezig om Rick Kruys weg te werken.
Nu lijkt het erop alsof zij daar ook de beslissing over konden nemen.
Als er binnen het bestuur nog personen zitten met ballen in de broek dan kunnen ze dat tonen door niemand van de Hekside nog een seizoenkaart te verstrekken.
Ze weten exact wie het zijn en de club is echt beter af zonder dit tuig van de richel.
Bijzonder dat uitgerekend een gemeenteraadslid, iemand die geacht wordt de regels te bewaken, via de Hekside even bepaalt wie er ontslagen wordt. In de raadszaal namens het volk, op de tribune namens zichzelf. Dat een gekozen volksvertegenwoordiger zo makkelijk schakelt tussen die twee, zegt eigenlijk genoeg.
Het zou natuurlijk erg vreemd zijn als onze Fc zijn oren laat hangen naar ons raadslid Henk de Boer en consorten. En dat hebben ze ook niet gedaan. Maar als je de basisopstellingen van de afgelopen 4 thuiswedstrijden nog eens bekijkt, dan heeft hij wel fouten gemaakt. Je mag van een trainer verwachten dat hij start met het sterkste team, en dat heeft hij niet gedaan. Maar het is natuurlijk makkelijk om het alleen op de trainer af te schuiven want als je ziet hoe kinderlijk eenvoudig onze spelers steeds op dezelfde manier de doelpunten weggaven, dan is dat ook een gebrek aan kwaliteit. Van mij hoefde deze trainer dan ook niet weg. We zullen wel weer helemaal opnieuw moeten beginnen en ik denk dat er de komende jaren geen promotie inzit en dat wist Kruys natuurlijk ook. Dan is het misschien beter om uit elkaar te gaan. En daarbij zijn we natuurlijk onlosmakelijk verbonden met de Heen en Weer. Dus moeten we het hiermee doen.
Heeft een jaar eerder wel het hoogste aantal punten weten te behalen (82) ook met weinig middelen, erg makkelijk om degradatie altijd op de trainer af te wentelen, had hem nog ’n kans gegeven.
Met minder overbetaalde spelers had je nu de eindjes niet aan elkaar hoeven knopen.
De beste selectie sinds jaren?
Voor een marginaal cluppie in de kelder van de ere divisie moet je vooral speler aantrekken met doorzettingsvermogen.
In de laatste wedstrijd krijgt een volwassen kerel een vinger in zijn oog en gaat meteen in de acteerstand, doet net of ie zwaar gewond is. Die lul laat de bal liggen: 0-2 en laat zich meteen wisselen. Het is niet een gebrek aan kwaliteit maar aan mentaliteit.
“Via de app sprak ik gister nog met Rick Kruys”, vertelt Henk de Boer. De frontman van de Hekside liet aan de voormalig FC Volendam-trainer weten dat de supporters niet meer achter hem stonden.”
Henkie de Boer is het beste wat Volendam ooit is overkomen.
Henkie is een soort van GOD in Volendam én op de tribunes van Volendam en Tilburg.
Kunnen we Henkie niet verplicht laten verhuizen naar strafkolonie Edam of Oosthuizen????
@ Fredt
Je hebt maar 2 ogen. En ken je niet iemand die een blijvend oogletsel heeft? Ik wel…
En wéér is er een reactie weggehaald die Henk de Boer niet zo goed uitkwam. “Vrienden” in de bovenwereld op de juiste plekken kunnen soms best handig zijn.