
De verhouding tussen bondscoach Ronald Koeman en Joey Veerman blijft de gemoederen bezighouden. Ondanks een sterk seizoen van de middenvelder van PSV in de Eredivisie ontbrak zijn naam in de 26-koppige WK-selectie van Oranje. Tijdens een uitzwaai-interview bij Radio 538 heeft Koeman andermaal subtiel gesneerd naar Veerman. Koeman kreeg eerst vragen over de rolverdeling binnen de technische staf van het Nederlands elftal. Daarbij ging hij uitgebreid in op de werkzaamheden van zijn broer Erwin Koeman. “Wat Erwin precies doet? Hij is onderdeel van de staf en primair analyseert hij de tegenstanders”, legt Koeman uit. “Dat verwoord hij en hij zoekt beelden uit die hij voorlegt aan de spelers. Dat is zijn primaire werk, maar hij assisteert ook bij trainingen en doet oefeningen.”
Vervolgens benadrukte de bondscoach dat er binnen Oranje sprake is van een gezamenlijke aanpak. “De verantwoordelijkheid van de training is voor Wim Jonk en daar assisteer ik ook in. Als we met groepen in een bepaalde training werken, dan doen we dat ook met Erwin en met Ruud van Nistelrooij”, gaat hij verder. “En Patrick Lodewijks is er voor de keepers. We doen alles samen. Ik ben ook niet zo van: ‘hij is de eerste en hij is de tweede assistent’. Ik werk als geheel met de staf.” Presentator Edwin Evers haakte daarop met een knipoog in op de aanwezigheid van Wim Jonk, afkomstig uit Volendam. “Gaat er toch nog een Volendammer mee”, merkte hij op. Die opmerking leek een duidelijke verwijzing naar Joey Veerman, die eveneens uit Volendam komt en ondanks zijn goede prestaties buiten de selectie viel. Koeman reageerde vervolgens met een korte, veelzeggende opmerking. “Ja. Eén Volendammer is niet erg.”
De uitspraak zorgde direct voor gelach in de studio, waarna Evers het moment afrondde met: “Waarvan akte.” Of de woorden daadwerkelijk als een steek onder water richting Veerman bedoeld waren, zal waarschijnlijk onderwerp van discussie blijven. Feit is wel dat de relatie tussen de bondscoach en de PSV’er opnieuw voer voor speculatie oplevert.
Zolang Wim Jonk bij Oranje zit, komt VEERMAN niet in beeld.
Wim Jonk is ook een VOLENDAMMER.
Niet zo netjes van Koeman. Volendammers die het Nederlands elftal hebben gehaald hadden een goede staat van dienst.
Koeman mag nu de voorkeur geven aan rappers met ingewikkelde kapsels maar we moeten nog maar zien of ze verder komen dan de tweede ronde.
Joey heeft ’n andere bondscoach nodig
Hoe weet jij dat zo zeker Cor.
Dat klopt zeker. Laten we overigens niet die Ruud van Nistelrooij vergeten. Destijds mede ontslagen bij PSV omdat hij Joey links liet liggen. Sindsdien is PSV 3-maal op rij landskampioen geworden.
Twee kleinzerige assistenten met een bondscoach die het keer op keer niet nalaat om een steek uit te delen.
Dat hebben we te danken aan onze lieve ultrajes en hekside die koeman jr toezongen dat ze moeder kanker heeft ik had jonk ook ontslagen
“Ja. Eén Volendammer is niet erg.”
Als Volendammer snapte ik deze grap ook wel. Is toch grappig, mensen.
Degenen die dit grapje van Koeman letterlijk nemen, hebben geen gevoel voor humor. Of zijn dyslectisch.