
Kayne van Oevelen is bezig aan zijn laatste dagen bij FC Volendam. De doelman van de Palingboeren was dit seizoen een van de grote uitblinkers in het elftal van de degradant. De doelman van FC Volendam is onder meer in beeld bij Bundesliga-club Werder Bremen. “Ik denk dat het geen geheim meer is dat ik een stap wil maken. Het is volop bezig, maar goed: nu nog de juiste uitkiezen”, doelt Van Oevelen in gesprek met de regionale omroep NH Nieuws op de contractonderhandelingen.
Met welke clubs is de uitblinker dan in gesprek? “Jullie zullen wel wat te zien krijgen eerdaags”, laat hij weten. Van Oevelen heeft geen voorkeur voor een binnen- of buitenlandse stap. “Ik vind alle twee heel mooi. Als een club het juiste plan heeft, wil ik daar altijd naar luisteren. Ik praat sowieso met elke club. Dus we kijken wie het beste gevoel geeft.”
Van Oevelen zou aan zijn zesde seizoen beginnen in Volendam. Hij maakte onder meer promotie en degradatie mee. “Het is heel gek. Ik loop hier nou al vijf jaar. Van de band die ik hier heb met de jongens en de staf heb ik altijd genoten. Ik ben hier altijd met een lach gekomen. Ik vind het heel jammer natuurlijk, maar ik hoop ooit nog terug te komen als ik wegga. Iedereen gunt het me vooral heel erg om een stap te maken en het is nu ook de juiste tijd om een stap te maken”, besluit Van Oevelen.