FC Volendam heeft zich versterkt met twee nieuwe spelers. Daan Bisschops en Jerayson Hoepel zijn vandaag gepresenteerd door Het Nieuwe Oranje. Daardoor heeft Volendam een nieuwe linksback en een aanvaller vastgelegd. Bisschops komt over van Fortuna Sittard, waar hij sinds 2014 in de jeugdopleiding speelde. In 2024 maakte hij zijn debuut in de eredivisie met een invalbeurt tegen Heracles Almelo. “Vanaf mijn achtste heb ik bij Fortuna Sittard gespeeld, maar nu begint er voor mij een prachtig nieuw hoofdstuk als speler van FC Volendam. Met mijn winnaarsmentaliteit, energie en 100 procent inzet wil ik alles geven voor het team én voor de supporters.”
“Daan is een veelzijdige karakterspeler die ook nog volledig tweebenig is”, zegt technisch directeur Patrick Busby op de website van FC Volendam. “Hij heeft de durf om vooruit en richting het middenveld te verdedigen. Aanvallend is hij in staat om een bijdrage te leveren aan ons aanvalsrendement en voorzetten te geven. Daarbij is Daan snel en sterk in duelleren. Bij ons zal Daan zich in eerste instantie richten op de linksbackpositie.” Hoepel komt over van Feyenoord. Daar speelde de aanvaller sinds 2018 in de jeugdopleiding. Daarvoor speelde hij in de jeugd van Zeeburgia. Hoepel speelde met Feyenoord Onder-19 vorig seizoen vier wedstrijden in de Youth League.
“Jerayson is onlangs 18 jaar geworden en wij beschouwen hem als een talent dat de tijd krijgt om te wennen aan de transitie van jeugdvoetbal naar betaald voetbal”, zegt Busby over Hoepel. “Jerayson is een snelle linksbenige buitenspeler die het best tot zijn recht komt als rechtsbuiten, maar die ook vanaf links kan spelen. Typerend voor zijn spel zijn acties op volle snelheid, passeren op sprintsnelheid en zijn lef om acties te maken.”
FC Volendam begint woensdag aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Op het veld van RKAV Volendam werkt de selectie van de nieuwe hoofdtrainer Erwin van de Looi de eerste training af.