
Het zaterdag- en zondagprogramma van Reuring Festival gaat door! Vandaag ging het programma niet door vanwege de extreme hitte. Vanaf morgen gaat het weeralarm terug naar code oranje en kan het evenement doorgaan. Wel blijft het heel erg warm. De organisatie van Reuring heeft daarom extra maatregelen genomen. Je kunt op het terrein een waterflesje kopen en deze daarna gratis en onbeperkt bij watertappunten vullen. Ook zijn er extra schaduwplekken en activiteiten voor kinderen zijn naar schaduwrijke plekken verplaatst.
Burgemeester Ellen van Selm: “Ik ben blij dat het programma van Reuring op zaterdag weer van start kan gaan met extra maatregelen van de organisatie tegen de hitte. Wij blijven de komende dagen in nauw contact met hen. Bereid je als bezoeker ook goed voor op de warmte en matig je alcoholgebruik. Hitte en alcohol zijn geen goede combinatie. En geniet vooral van al het moois dat het Reuring Festival te bieden heeft!”