
Namens D66 is Mark Intres wethouder in het college van Purmerend. In zijn persoonlijke verhaal vertelde hij waarom hij bewust kiest voor het wethouderschap.
“Ik geef hier namelijk een ontzettend leuke baan voor op, ik beëindig ook mijn eigen onderneming en ik stop als raadslid. Allemaal dingen die ik heel graag deed. En toch wil ik het doen.” Over de samenwerking binnen een coalitie van zeven partijen gaf Intres aan dat bestuurlijke kwaliteit niet alleen een verantwoordelijkheid van het college is.
“Ik kijk uit naar hoe we met die open bestuurscultuur omgaan en wisselende meerderheden gaan zoeken. Dat vraagt iets van wethouders; die moeten naar de raad toe. De raad is uiteindelijk de baas. Dat vraagt bestuurlijk vakmanschap.” Uiteindelijk kreeg Mark 30 van de 37 stemmen vanuit de Gemeenteraad, waardoor hij op 25 juni 2026 is geïnstalleerd als wethouder voor D66
Mark heeft de volgende portefeuilles
– Onderwijs (inclusief Onderwijshuisvesting)
– Jeugd
– Duurzaamheid en milieu
– Energietransitie
– Dierenwelzijn
– Kunst en cultuur
Onderwijs en Jeugd??? Ik twijfel aan de capaciteiten.. De overige portefeuilles zijn met de paplepel ingegoten. Onder het mom van een paar miljoen meer of minder. Fouten kan je volgens D66 op dit gebied niet maken.
Wat een bizarre AI foto helemaal geen inwoners en/of andere mensen op straat?
Het gaat duidelijk vooral om Mark zelf. “Ik geef hier namelijk een ontzettend leuke baan voor op, ik beëindig ook mijn eigen onderneming” het gaat allemaal om hem. Je zit hier voor de inwoners van Purmerend hij is dus op voorhand ONGESCHIKT!