Gistermorgen kreeg ik de gelegenheid om in de beroemde Volendamse aal-rokerij van Paviljoen Smit Bokkum een foto te maken van de aal rokende eigenaar Jan Smit, in Volendam beter bekend als Jan Pitjes.
Jan Pitjes rookt daar zijn hele leven lang al een paar keer per week in de vroegte allerlei soorten vis waaronder paling; en zijn levenslange ervaring is duidelijk waarneembaar als je ze gaat eten…
We zijn hier thuis in extase geraakt door de smaak van de warme gerookte paling die ik van hem mee kreeg naar huis…

Heerlijk, prijs is vaak voor de elite, kunnen gewone mensen niet meer betalen, jammer, alles wordt veel te duur
Over elite gesproken. Toch wel erg apart dat een niet beledigende, licht kritische, op eigen ervaring en waarneming gebaseerde reactie m.b.t. de heer Smit, zomaar weggehaald wordt.
Door welke Jan is de webmaster gebeld of geappt om dit ‘effe gank’ weg te halen? Petje of Pitjes?
Helemaal terecht dat die reactie eraf ging. Met je “eigen ervaring en waarneming”. En alle waar is naar zijn geld.
Ja Evodammer, net zo terecht als de verwijderde reactie van een jongen die daar gewerkt heeft en die mijn verhaal bevestigde. Stonden ook geen hele schokkende dingen in, maar die reactie was ook ineens zomaar weg. Even een appie van Jan of Jan en het wordt geregeld hier. Don’t fuck with Jan Pitjes.